در دیدار نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با وزیر جهاد کشاورزی ،

مسائل و مشکلات کشاورزان کشور و استان یزد مورد بر رسی قرار گرفت

یزدفردا :مهندس فرهمند در دیداربا وزير جهاد كشاورزي برخی از مسائل و مشکلات کشاورزان را پیگیری نمود.

رحیم میر عظیم خبرنگار یزدفردا :نماينده مهريز، بافق، ابركوه، خاتم و مهاباد در مجلس شوراي اسلامي با اظهار این مطلب افزود: در این دیدار موضوع تمديد وام های كشاورزي در استان با توجه به خشكسالي‌هاي اخير و مصوبة هيأت دولت مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به این مطلب که بر طبق این مصوبه مقرر شده است که تمديد وام كشاورزان استان يزد در كميته ای در استان مطرح ودر این مورد تصميم گيري شود، این امر را با توجه به خشكسالي ها و عدم توانائی پرداخت وام ها توسط كشاورزان، یک ضرورت دانست و بر حمایت از کشاورزان تأکید نمود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، پیگیری مشكل كمبود سوخت بخش كشاورزي را نیز از دیگر مسائل مطرح شده در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ذکر نمود.

به گفته فرهمند، بنا به اعلام وزیر جهاد کشاورزی، مسئوليت پيگيري سوخت به استانداري هاي سراسر كشور محول شده و با هماهنگی صورت گرفته با مسئولين جهاد كشاورزي ، مشكلي در اين زمينه ايجاد نمي شود و صدور كارت سوخت براي همه واحدهاي كشاورزي در دستور کار است.

وی مسئله كمبود كود شيميايي در استان یزد را نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار ذکر نمود که در جهت حل این مشکل، دستور تأمين 2 هزار تن كود پتاسه و فسفاته از طرف وزير صادر گرديد.

فرهمند یکی دیگر از موضوعات مورد بحث را، موضوع مديريت شركت خدمات حمايتي استان يزد ذکر نمود که در این مورد تصمیمات لازم اخذ گرديد.

وی كمبود اعتبار جاري براي پرداخت اضافه كار عيدي كاركنان جهاد كشاورزي استان يزد را نیز از مسائل مطروح در این جلسه ذکر نمود که مبلغ 5/3 ميليارد تومان كسري بودجه در این زمینه مطرح و دستور لازم جهت رفع تنگنا از طريق سازمان مديريت و برنامه ريزي صادر گردید.
فرهمند با اشاره به این مسئله که کمبود اعتبار جهت تكميل ساختمانهاي مراكز مروست و مهردشت نیز در دیدار با وزیر کشاورزی مطرح گردیده است، از اختصاص مبلغ يكصد ميليون تومان اعتبار از محل خارج از مشمول به این امر نیز خبر داد.

وی دیگر مسائلی را که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، مشكل دامداری ها شامل بالا بودن قيمت علوفه ، كاهش قيمت شير و همچنين عدم پرداخت پول شير توسط كارخانجات دانست که قول تشکیل جلسه ای پیرامون این موضوعات و پیگیری مسائل گذاشته شد.

به گفته فرهمند همچنین، در خصوص اختصاص 2 هزار تن گندم جهت مرغداري‌ها از طريق سيلوي يزد نیز پیگیری و مقرر گردید که این میزان گندم به جاي سيلوي اراك و همدان از سیلوی يزد به استان يزد اختصاص يابد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا